Zakelijk Bloggen
Wil je zakelijk bloggen maar weet je niet waar je moet beginnen en waar je op moet letten bij het schrijven ervan? Je bent niet de enige, voor veel mensen is dit echt een uitdaging. Cursus Social Media leert je de kneepjes van het vak in een training zakelijk bloggen.
Tijdens de training leer je hoe je een blog schrijft en hoe je zorgt dat hij ‘zakelijk effect’ heeft, oftewel tot aantoonbaar resultaat leidt. Zonder het gelijk te vercommercialiseren overigens, want ook een zakelijke blog kan vanuit een oprechte passie geschreven zijn. Een blog kun je om verschillende redenen schrijven; kennis delen, de lezer aanzetten tot nadenken, discussie of een bepaalde actie (inschrijvingen voor je nieuwsbrief verzamelen bijvoorbeeld).
Waarom zakelijk bloggen?
- Bedrijven met een blog, scoren vele malen beter in Google! Ze hebben meer bezoekers op hun website en genereren meer leads dan bedrijven zonder een blog.
- Blogs maken een website bijvoorbeeld breder vindbaar, op meerdere zoekwoorden en relevante thema’s;
- Het is een effectief middel om relaties op te bouwen met jouw doelgroep.
- Via bloggen kun je je onderscheiden in de markt en autoriteit opbouwen, het is bijzonder geschikt om lezers te overtuigen van kennis. Dit is zowel gunstig voor jou als schrijver, als voor de activiteiten waarbij je betrokken bent;
- Je kan met interessante onderwerpen (blogs) op de site meer bezoekers aantrekken en hun helpen bij te blijven of zich te ontwikkelen binnen hun vakgebied;
Wat leer je tijdens de training zakelijk bloggen?
- Waar moet een goede blog aan voldoen?
- Hoe schrijf je creatieve, inhoudelijke blogs die boeiend en interessant zijn?
- Wat zijn persona’s en hoe kun je die inzetten?
- Waar haal je ideeën vandaan en hoe kies je goede onderwerpen voor je blogs?
- Hoe schrijf je een relevante blog voor een doelgroep of persona?
- Hoe geef je zakelijke teksten een persoonlijke noot?
- Hoe verzin je een goede *clickable* titel voor je blog of artikel?
- Wat kun je doen om je teksten beter vindbaar te maken in Google?
- Hoe bouw je een blog op? (Inhoudelijke richtlijnen)
- Hoe kan een schrijfplan je helpen bij het schrijven van je blogs?
- Welke blogvormen (denk aan interviews of tiplijstjes) zijn er en hoe pas je ze slim toe?
- Welke handige tools en app’s kun je gebruiken?
- Hoe promoot je je zakelijke blogs
- Wat is een contentkalender en hoe werk je ermee?
Voor wie is deze training bestemd?
Voor alle organisaties die mensen een goede reden willen geven om hun site te bezoeken én nog eens terug te keren. Voor specialisten die autoriteit willen opbouwen en hun blogs op LinkedIn willen doorplaatsen. Voor freelancers die geld willen verdienen met bloggen. Voor bedrijven die meer prospects willen bereiken, informeren, boeien en binden aan hun merk.
Niveau van de training Zakelijk Bloggen
Wij sluiten aan op jouw niveau en bouwen vanaf daar verder. Onze visie is dat iedereen kan bloggen en elke product of dienst heeft wel een eigen verhaal wat verteld kan worden. Wij zorgen voor een gezonde dosis inspiratie zodat jij die eerste of volgende stap kan maken als zakelijke blogger.
Wat ontvang je na afloop van de training Zakelijk Bloggen?
- Bewijs van deelname-certificaat
- Handouts van de presentatie
- Content kalender template
- Een schrijfwijzer (héél handig, iedereen werkt ermee bij BrightSocial)
Incompany training
Soms zijn er binnen één bedrijf meerdere mensen die gevraagd worden om blogs te gaan schrijven op de eigen website of als Longpost in LinkedIn. BrightSocial heeft hier ervaring in en weet hoe ze mensen kan enthousiasmeren hiermee aan de slag te gaan. Daardoor wordt het zakelijk bloggen geen ‘moetje’ maar iets wat je collega’s met plezier oppakt dankzij wat hulp, aanmoediging, inspiratie, goede tips en voorbeelden.
Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken voor een incompany training of vraag vrijblijvend een offerte aan!
Inschrijven
Wil je deze training volgen, schrijf je dan in op één van de ingeplande trainingsdata in het open traject. We werken in kleine groepen in een informele en interactieve setting. Staan er nog geen data gepland op onze site? Geen probleem! Geef gewoon even aan dat je interesse hebt. Wij nemen dan contact met je op, leggen de agenda’s even naast elkaar en plannen samen een datum in. Wel zo gemakkelijk.