Tegenwoordig zijn visuele applicaties erg populair. Een van deze populaire applicaties is Instagram. Enorm veel mensen maken gebruik van Instagram. Hierdoor is Instagram advertising erg aantrekkelijk. Sinds kort is het mogelijk voor elk bedrijf om te Instagram advertising. Deze verschijnen op Instagram als gesponsorde berichten.
De opbouw van Instagram advertising
Bij het adverteren op Instagram heb je weinig differentiatie op het gebied van adverteren. Als je deze voor van Social Media adverteren op een simpele manier bekijkt heb je de keus uit adverteren door middel van afbeeldingen of door video’s. Mensen staan er in eerste instantie echter van te kijken wat je uiteindelijk wel niet met zo’n plaatje of video kunt bereiken. In een afbeelding kun je enorm veel details verwerken of ‘gewoon’ laten zien wat het is’. Het is dus ook mogelijk om een door middel van afbeeldingen of een video een verhaal te vertellen aan de Instagram gebruikers. Hieronder staan de drie verschillende vormen van Instagram advertising:
Image Ads
Image Ads spreekt wel voor zich, deze bestaan uit een afbeelding met wat tekst erbij. Wel worden deze op verschillende manieren gebruikt voor het adverteren op Instagram. Zo worden ze vaak gebruikt om Call to Action te communiceren, om klanten over halen tot actie. Daarnaast wordt er vaak gebruik gemaakt van een Branding campagne. Deze advertenties zien eruit als een doodnormale post, mensen kunnen dan ook gewoon de advertentie like en erop reageren.
Video Ads
Video Ads zijn vrijwel gelijk aan de Image Ads. Het verschil is dat Video Ads een video van maximaal 30 seconde laat zien. Zo is het mogelijk door middel van een video een gevoel bij jouw merk of product te creëren. Dit is bevorderlijk wanneer je met een branding campagne bezig ben. Je kan op deze manier sympathie kweken voor jouw merk.
Carousel Ads
Carousel Ads is de ideale ad om op een speelse manier mensen iets duidelijk te maken. Bij Carousel Ads is het mogelijk om 5 afbeeldingen toe te voegen, hierdoor kan je een verhaal aan de hand van de afbeeldingen vertellen. Je kan mensen laten denken over hoe jouw product of bedrijf nou in elkaar steekt, of steeds een deel van een product laten zien. Wanneer mensen het verhaal begrijpen en als leuk ervaren zullen zij eerder over gaan tot actie. Deze manier van Instagram advertising verandert de kijk van mensen naar een bepaald merk.
Het enorm grote bereik
Instagram adverteren heeft een aantal voordelen, een hiervan is dat ze enorm veel gebruikers hebben. Instagram is dan ook niet voor niets een van de grootste visuele apps wereldwijd, met 300 miljoen actieve gebruikers per maand. Alleen in Nederland gebruiken al zo’n 1,8 miljoen mensen Instagram, waarvan 722.000 dagelijks. De meeste gebruikers van Instagram zijn jongeren.
Wanneer je gaat adverteren op Instagram is het ook belangrijk dat je je op jongeren richt. Het gaat dan vooral om alledaagse producten zoals kleding waarvoor geadverteerd wordt. Dit spreekt de meeste jongeren aan. Gebruikers van Instagram vinden het blijkbaar fijn om visuele beelden te zien in plaats van teksten. Je kunt op Instagram adverteren door jouw product op een zo goed als mogelijk manier te presenteren aan de hand van bovenstaande vormen van adverteren.
Prijzen per training
De cursus adverteren op Instagram wordt in slechts één dagdeel van vier uur gegeven. Je kunt kiezen voor een ochtend, middag of avond. De Instagram advertising trainingen kunnen zowel in Breda, als op een eigen locatie gegeven worden. Neem contact op met ons en bekijk de mogelijkheden voor jouw bedrijf op het gebied van een cursus adverteren op Instagram. Wij zullen dan samen met jou een vrijblijvende offerte maken. Vergeet niet om vóór je cursus Instagram advertising een profiel aan te maken. Neem ook een logo en een bedrijfsbeschrijving mee naar de cursus.