skip to main content

Over Social Media

Social Media is in het bedrijfsleven de algemene noemer voor dialoog-marketing met één of meerdere doelgroepen via online communities zoals Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin of vergelijkbare platformen. Het is geen traditionele push-marketing, er vormt zich een kristalhelder dialoog waarbij de gebruiker aan de touwtjes trekt. Maar dat zegt niet dat het bedrijf er geen voordeel van kan hebben. Directe interactie met de doelgroep, actief je online reputatie verbeteren of nieuwe doelgroepen aanboren, de voordelen zijn divers en dankzij de verschillende Social Media allen bereikbaar.

 

Een social community is dat wat de naam al zegt. Een plaats waar mensen interactie hebben met elkaar op een informele wijze. Van jong tot oud en voor alle sociale klassen. Wie heeft er geen Facebook pagina of Twitter account? En kijk uit, wie denkt dat Social Media alleen maar gebruikt wordt voor het laten zien van foto’s of video’s (Youtube) van je huisdier heeft het mis. Twitter is het snelste nieuws medium, je Facebook account gebruik je voor webshops, op LinkedIn vind je nieuwe collega’s en met Facebook start je virals… De dagen van non-commerciële Social Media zijn voorbij, grote kans dat je concurrent zich er al heeft gevestigd. Een zekerheid is in ieder geval dat je doelgroep er zit en tijdens een moment van de dag dat ze open staan voor (inter)actie.