Social Media advertising vindt op verschillende social communities plaats. Een social community is dat wat de naam al zegt: het is een plaats waar mensen interactie hebben met elkaar op een informele wijze. Het doet er hier niet toe wie er met elkaar in contact komen. Tijdens deze vorm van contact komen er veel advertenties voorbij, beter bekend als Social Media advertising.
Wat is Social Media advertising?
Social media advertising is een vorm van paid media met als voornaamste doel om de doelgroep te bereiken. Social Media advertising biedt jouw de mogelijkheid om advertentieruimte binnen diverse sociale kanalen aan te schaffen. Deze ruimte koop je op basis van jouw doelgroep. Mensen zijn tegenwoordig steeds meer online. Ze laten hierbij een spoor van informatie achter. Hier kun jij op inspelen door jouw Social Media campagne hierop aan te passen.
Voordelen van Social Media advertising
Een van de voordelen van Social Media advertising is dat zeer specifieke doelgroepen te bereiken zijn. Dit komt door de informatie die mensen achterlaten. Als voorbeeld nemen we Facebook. Dit Social Media platform weet door te analyseren de interesses van een bepaald persoon. Naast de interesses bezit dit medium ook over de demografische gegevens van gebruikers. Je kunt er hierdoor voor zorgen dat jouw advertenties kan alleen terechtkomen bij de mensen die zakelijk voor jou interessant zijn, jouw doelgroep dus!
Daarnaast is het altijd mogelijk om advertenties te analyseren en te optimaliseren. Hierdoor kan je zelf spelen met verschillende manieren van Social Media advertising. Uit de analyses zal dan blijken welke manier van Social Media advertising het meest effectief is voor jouw doelgroep.
Adverteren op verschillende Social Media
Facebook advertising
Facebook advertising is een van de vormen van Social Media advertising, en gaat via Facebook Ads. Je kan met behulp van dit advertentieplatform advertenties in de startpagina van Facebookgebruikers plaatsen. De keuze voor je doelgroep maak je met behulp van de informatie die Facebook bezit. Facebook weet dan ook bijna alles over zijn gebruikers. Wanneer Facebookgebruikers die de advertentie te zien krijgen jouw advertentie liken, een comment plaatsen of zelf delen, zullen hun vrienden ook de advertentie te zien krijgen. Wij bieden ook een cursus aan die dieper ingaat op Facebook advertising.
Twitter advertising
Sinds 2013 is het mogelijk om te adverteren op Twitter, ook wel Twitter advertising genoemd. Deze manier van Social Media advertising is in een korte tijd enorm gegroeid en steeds meer Nederlandse bedrijven die adverteren op Twitter. Wanneer je gaat adverteren op Twitter moet je eerst bepalen welk doel jij wilt bereiken. Je selecteert namelijk in de eerste optie van Twitter advertising welk campagnedoelstelling jij hebt. Je kunt maar één doelstelling hebben per campagne. Wij bieden ook een cursus aan die dieper ingaat op Twitter advertising.
Instagram advertising
Bij Instagram advertising heb je weinig differentiatie op het gebied van adverteren. Als je deze voor van Social Media adverteren op een simpele manier bekijkt heb je de keus uit adverteren door middel van afbeeldingen of door video’s. Mensen staan er in eerste instantie echter van te kijken wat je uiteindelijk wel niet met zo’n plaatje of video kunt bereiken. In een afbeelding kun je enorm veel details verwerken of ‘gewoon’ laten zien wat het is’. Het is dus ook mogelijk om een door middel van afbeeldingen of een video een verhaal te vertellen aan de Instagram gebruikers. Wij bieden ook een cursus aan die dieper ingaat op Instagram advertising.
Prijzen per Social Media advertising training
De cursus Social Media advertising wordt in slechts één dagdeel van vier uur gegeven. Je kunt kiezen voor een ochtend, middag of avond. De Social Media advertising trainingen kunnen zowel in Breda, als op een eigen locatie gegeven worden. Neem contact op met ons en bekijk de mogelijkheden voor jouw bedrijf op het gebied van een cursus Social Media advertising. Wij zullen dan samen met jou een vrijblijvende offerte maken. Vergeet niet om vóór je cursus Social Media advertising een profiel aan te maken. Neem ook een logo en een bedrijfsbeschrijving mee naar de cursus.