Wat is Facebook?
Facebook is met meer dan 1,3 miljard gebruikers wereldwijd het ideale medium om jouw doelgroep te bereiken. Van die 1,3 miljard zijn er in Nederland ruim 9 miljoen Facebookgebruikers. Je kunt op Facebook een profiel aanmaken en zo anderen met een profiel uitnodigen om vrienden te worden. Als je eenmaal vrienden bent, kun je elkaars tijdlijn bekijken, waarop berichten en foto’s te vinden zijn die een gebruiker wil delen. Naast dit individuele profiel kun je ook kiezen voor een bedrijfspagina. Hiermee informeer jij jouw klanten over jouw producten en diensten. Met deze bedrijfspagina heb je ook de mogelijkheid om te adverteren op Facebook. Hieronder vind je informatie over de werking en de voordelen van adverteren op Facebook.
Hoe werkt adverteren op Facebook?
Adverteren op Facebook gaat via Facebook Ads. Je kan met behulp van dit advertentieplatform advertenties in de startpagina van Facebookgebruikers plaatsen. De keuze voor je doelgroep maak je met behulp van de informatie die Facebook bezit. Facebook weet dan ook bijna alles over zijn gebruikers. Wanneer Facebookgebruikers die de advertentie te zien krijgen jouw advertentie liken, een comment plaatsen of zelf delen, zullen hun vrienden ook de advertentie te zien krijgen.
De voordelen van Facebook advertising
Gericht adverteren via Facebook
Het mogelijk om gericht te adverteren via Facebook. Facebook beschikt namelijk over alle persoonlijke en demografische gegevens van haar gebruikers. Het is mogelijk om jouw advertentie helemaal af te stemmen op jouw doelgroep. Wanneer jouw doelgroep het bericht leuk vindt, een comment plaatst of deelt, zullen de vrienden van de gerelateerde persoon ook de advertentie zien. Door goed gericht te adverteren op Facebook is het dus mogelijk om jouw advertentie een boost te geven.
Flexibel adverteren op Facebook
Je kan bij Facebook advertising de einddatum van je advertentie wijzigen, dit kan ook nog wanneer de campagne al is gestart. Wanneer de campagne je dan anders loopt dan verwacht kan je de einddatum uitstellen of juist inkorten.
Flexibel dag budget bij Facebook adverteren
Je hebt bij adverteren op Facebook de mogelijkheid om je budget dat je per dag besteedt bij te stellen. Dit maakt het mogelijk om je kosten te beheren. Wanneer je een grote doelgroep hebt, kunnen de kosten enorm snel oplopen. Het is mogelijk om te kiezen voor een bod per advertentie, je hebt hierbij de keus uit betalingsbereidheid per 1000 weergaven (CPM) of per klik (CPC). Voor het adverteren op Facebook heb je een minimumbudget van $1,00, wel moet dit budget 2 keer het bedrag van je CPC of CPM zijn.
Prijs Facebook ads training
De cursus adverteren op Facebook wordt in slechts één dagdeel van vier uur gegeven. Je kunt kiezen voor een ochtend, middag of avond. De Facebook advertising trainingen kunnen zowel in Breda, als op een eigen locatie gegeven worden. Neem contact op met ons en bekijk de mogelijkheden voor jouw bedrijf op het gebied van een cursus adverteren op Facebook. Wij zullen dan samen met jou een vrijblijvende offerte maken. Vergeet niet om vóór je cursus Facebook advertising een profiel aan te maken. Neem ook een logo en een bedrijfsbeschrijving mee naar de cursus.